Genç odaları renkli tasarımlara sahip, yenilikçi ve pratik çözümlerle dolu olan yepyeni bir pazardır. İlk olarak ABD’de çıkan, ‘Baby Show’ gibi yeni bir kavram iken ürün pazarlamaları ve özel reklamlar ile insanların ilgisini çeken bir kavrama dönüşmüştür. Pazar, iç mekân tasarımcılarının seçimleri ve lüks yaşamdan dolayı, çocukların ayrı bir odası olan evlerin dünya genelinde giderek artması ile organik bir artış sağlayan genç oda ürünleri, özellikle yaz aylarında satışlarını arttırmaktadır.
Özel ışıklandırmalar, süslendirmeler ve tasarımlara sahip olan genç odaları, ilgili kişinin yaşına bağlı olarak da değişmektedir. Küçük yaşlardaki bir kız çocuğunun odası pembe tonlarında ve bebek desenleri ve kabartmaları ile dolu olabiliyorken orta yaşlı bir erkek çocuğun odası araba şekilli yatak ve kırmızı ve siyah ağırlıklı bir oda olabiliyor.
Modern tasarımlar ile evin diğer odalarını bir bütün olarak gören iç mekan tasarımcıları bu bütünlüğe uyan genç odaları da yapmaktan geri kalmamaktadır. Genç odalarının rengi, deseni ve eşyaların yer seçimi orada kalacak çocuğun yapılabilir istekleri doğrultusunda geliştirilmesi psikolojik açıdan da önem arz etmektedir.